Ugrás a tartalomhoz

VASÚTI VILLASOR ÉS KÖRNYÉKE: FORGALOMSZÁMLÁLÁSRA ÉS SEBESSÉGMÉRÉSRE VAN SZÜKSÉG!

Vannak olyan helyzetek, amikor nincs jó megoldás, csak a kevésbé rosszra, a lakosság által még elfogadható megoldásra lehet törekedni. Ilyen a Vasúti villasor és környékének forgalomszabályozása is. Ennek belátása nem könnyű, különösen akkor nem, ha sokak számára tartós konfliktust, mindennapi frusztrációt jelent a megoldandó probléma. A Vasúti villasor környékének forgalomszabályozásáról tartott közösségi gyűlés résztvevőinek mégis sikerült érdemi párbeszédet folytatni egymással és dr. Szele András szakértővel.

 

Pedig nem indult zökkenőmentesen a társadalmi párbeszéd a Városrészi Költségvetés 2021 programban első helyen végzett javaslat megvalósításáról, amely a Vasúti villasor és környéke forgalmi rendjének újratervezésére és forgalomcsillapítására vonatkozott. A kialakult konfliktusról korábbi cikkünkben beszámoltunk.

Október 5-én, szerdán este a Városháza Dísztermében Csikai Mária mediátor és dr. Szele András arra kérte a résztvevőket, hogy elsősorban a közlekedési problémák okozta feszültségekre, félelmekre koncentrálva fogalmazzák meg észrevételeiket.

 

A párbeszédet dr. Szele András szakértő prezentációja alapozta meg, amelyben felvázolta a Vasúti villasor és környéke forgalmi rendjét meghatározó problémákat és azok összetettségét. A feszültségektől nem mentes előzmények ellenére a résztvevők belátták, hogy másként kell gondolkodni a megoldásról, nem lehet a közlekedési táblákat megalapozott és széles körben elfogadott koncepció nélkül ide-oda helyezni és az újabb tervet sem lehet egyik napról a másikra elkészíteni.

A szakértőnek sikerült beláttatnia, hogy vannak olyan körülmények, amelyeken nem lehet változtatni, ilyen az átmenő forgalom, mert a Püspökmajorban lakók is el akarnak jutni a 11-es főúthoz, a 11-es forgalma és állapota pedig a közeljövőben nem fog változni. Azt hangsúlyozta, hogy a közösségi gyűlésen a problémák okozta félelmek, érzések mellett a jelenlegi rendszer előnyeiről is, mindenekelőtt a megoldást eredményező folyamatról érdemes beszélni. Ez utóbbival kapcsolatban tudatosította, hogy ez egy hosszabb folyamat lesz, mert csak forgalommérésekre alapozva lehet beavatkozni egy ilyen terület összetett forgalmi rendjébe.

 

A résztvevők kis csoportokban témakörönként, utcánként, utcasarkonként gyűjtötték össze a problémahalmazt, amivel nap mint nap szembesülnek, ezekről részletes összefoglalót ITT olvashatnak.

 

Szele András kiemelte, hogy a forgalomkorlátozás és a sebességkorlát betartatása forgalomszabályozás szempontjából két külön probléma, tény, hogy a kertvárosi környezetet nem ilyen nagyságú átmenő forgalomra tervezték. A sebesség csillapításával kapcsolatban úgy fogalmazott: ennek kikényszerítésére nincs igazán jól működő eszköz.

(Fotó: Isza Ferenc)

 

A lakosság által elfogadható, elviselhető forgalomszabályozáshoz azonban a jelenleginél sokkal pontosabb állapotismeretre van szükség, ismerni kell az egyes utcák forgalmát, az áthaladó gépkocsik sebességi adatait a különböző napszakokban. Ehhez mintegy 25-30 csomópontban szükség lesz forgalomszámlálásra és sebességmérésre is, hogy a veszélyesség szempontjából rangsort lehessen felállítani a különböző, kisebb területek között. Ennek szükségességét a résztvevők elfogadták.

 

 

(Video: TV Szentendre)