Ugrás a tartalomhoz

Kiválasztották a szavazólapra kerülő javaslatokat

Nem volt könnyű dolga a június 3-ai közösségi gyűlésnek, mert 155 fejlesztési ötletből kellett kiválasztania azt a városrészenkénti öt-öt javaslatot, amire majd június 19-étől szavazni lehet. Az idén összesen közel 450 javaslat érkezett, ebből a Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Iroda szakmai felülvizsgálata alapján a városrészek önkormányzati képviselőinek közreműködésével választották ki a megvalósítható ötleteket. Ezeket vitatták meg és pontozták városrészenkénti csoportokban a közösségi gyűlés résztvevői.

 

A Városrészi Költségvetés programban – amit idén harmadszor szerveztünk meg – a szentendreiek egyre aktívabban vesznek részt, sokan a program lebonyolításában is részt vesznek, amit ez a közösségi gyűlés is bizonyít – mondta köszöntőjében Fülöp Zsolt. – A program a visszajelzések alapján sokat fejlődött, igyekeztünk úgy alakítani, hogy a végeredmény az adott városrészben élők fejlesztési terveit tükrözze. Az idén is lesz változás: már ősszel elindítjuk a programot, hogy a kivitelezés mielőbb elkezdődhessen – mondta el a polgármester, majd megköszönte a résztvevőknek, hogy minden egyes javaslatot megvizsgálnak és összeállítják a városrészi szavazólapokat, és arra biztatott minden szentendreit, hogy vegyen részt a szavazáson.

Közös döntések: van a szentendreieknek beleszólásuk!

Pilis Dániel alpolgármester fotókkal illusztrálva foglalta össze a Városrészi Költségvetés program keretében eddig megvalósult fejlesztéseket és a részvételi demokrácia fontosságáról beszélt. Felidézte a civilek szervezésében 2017-ben, a V8 uszodában megtartott Civil Expót, ahol a résztvevők már akkor egy városi problématérképet felállítására tette kísérletet. Kérőbb ez a közös gondolkodásra, párbeszédre való törekvés öltött testet az Ábrányi Emil Program első és egyik legalapvetőbb pontjában, ami lehetőséget biztosított a Városrészi Költségvetés program elindítására. Azóta már a harmadik évadot élő program bebizonyította, hogy igenis van beleszólási lehetősége a szentendreieknek, hogy milyen városrészi fejlesztések valósuljanak meg. Mint mondta, nincs rossz javaslat, de a rengeteg ötlet között muszáj sorrendet felállítani, erről szól ez a mai, szavazásra bocsájtó közösségi gyűlés.

A koronavírus járvány teremtette gazdasági helyzetben kiemelt szempont volt a program költséghatékony megvalósítása pont azért, hogy minél több forrást tudjanak a javaslatok megvalósítására fordítani. A részvételi demokrácia, a közösség bevonása kapcsán szerzett tapasztalatokat a szentendrei projektcsapat több várossal (Miskolc, Pécs, Debrecen) is megosztotta, az elmúlt évek során több önkormányzatnál is életre kelt és már alkalmazzák. A jövőre kitekintve az alpolgármester a téli tervezési és nyári kivitelezési ütemezésre történő átállást, valamint a résztvevők regisztrálási rendszerének fejlesztését jelölte meg célul. A regisztráció lehetőségét egy városi applikáción keresztül szeretnék biztosítani a szentendreiek számára.

De a legfontosabb a köszönet: Köszönet a résztvevőknek, akik javaslatot tesznek, akik eljönnek a közösségi gyűlésekre, akik szavaznak, akik szívesen áldozzák fel szabadidejüket lakóhelyük fejlesztése érdekében. Köszönöm nekik a részvételt! – mondta Pilis Dániel.

Több szempont alapján pontozták a javaslatokat

A projekt menedzsere, Kiss Barna részletesebben kitért a program folyamatának fejlesztésére, a szavazók azonosítására, a közösségi gyűlés tavalyi bevezetésére. Majd elmondta, hogy milyen módon történik a fejlesztési ötletek elemzése, milyen szempontok szerint értékeljék és pontozzák a javaslatokat. Az értékelés szempontjai: mennyire fontos, mi indokolja a javaslat megvalósulását, mennyire könnyen kivitelezhető, milyen és mekkora társadalmi csoportot érint, mennyiben és milyen értéket képvisel a fejlesztési ötlet, mint például hasznosság, biztonság, közösségi szemlélet, kényelem, élhető város. Minden egyes szempontot 1–6-ig pontozhattak a résztvevők.

A városrészi csoportok kialakulása után többen már rutinosan vágtak bele a feladatba, mert nem egy résztvevő már tavaly megismerkedett az értékelés menetével. Az asztalokra leterített térképek segítették a fejlesztési ötletek helyszínének meghatározását.

Készülnek a szavazólapok, start június 19-én

A városrészek képviselői igyekeztek mederben tartani egy-egy javaslat kapcsán kialakult vitát. Az azonosság vagy a hasonlóság miatt célszerűnek látszott néhány javaslat összevonása. Szakmai kérdésekkel a Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Iroda vezetőjéhez, Hámornyikné Csemeczki Zitához fordulhattak a résztvevők. Több mint három órája dolgozott a közösségi gyűlés, mire valamennyi javaslat pontozása befejeződött. Zárásként a képviselők összesítették a csoporttagok által adott pontszámokat, így állt össze a sorrend, amelyből az első öt, legtöbb pontszámot kapott javaslat kerül majd a városrészi szavazólapra.

Az összevont javaslatok átdolgozása és a szavazólapok pontos szövegezése után hamarosan közzétesszük a szavazási körbe került javaslatotokat. A szavazás június 19-én kezdődik és három héten át tart.

Készülnek a szavazólapok, start június 19-én

A városrészek képviselői igyekeztek mederben tartani egy-egy javaslat kapcsán kialakult vitát. Az azonosság vagy a hasonlóság miatt célszerűnek látszott néhány javaslat összevonása. Szakmai kérdésekkel a Városfejlesztési és Vagyongazdálkodási Iroda vezetőjéhez, Hámornyikné Csemeczki Zitához fordulhattak a résztvevők. Több mint három órája dolgozott a közösségi gyűlés, mire valamennyi javaslat pontozása befejeződött. Zárásként a képviselők összesítették a csoporttagok által adott pontszámokat, így állt össze a sorrend, amelyből az első öt, legtöbb pontszámot kapott javaslat kerül majd a városrészi szavazólapra.

Az összevont javaslatok átdolgozása és a szavazólapok pontos szövegezése után hamarosan közzétesszük a szavazási körbe került javaslatotokat. A szavazás június 19-én kezdődik és három héten át tart.